(Version anglaise ; version française en bas)
Individual project
Professional Identity of English for Specific Purposes (ESP) Learners in French Higher Education (2024 -)
Mixed-method case study at École Normale Supérieure Paris-Saclay
Article writing in progress
Group Projects
AI and Writing Skills in ESP (2025 -)
With members of GT DidASP – GERAS (Groupe d’Étude et de Recherche en Anglais de Spécialité)
Exploring the Impact of Generative AI on the Desire to Learn – Identity Dynamics in AI-Mediated English Use (2025 -)
With Dr. Anissa Hamza-Jamann and Dr. Nicolas Molle (ATILF, Université de Lorraine)
Affective Affordances of Generative AI in English Language Education – France-Canada Cross-Contextual Study (2025 -)
With Dr. Anwar Ahmed (Department of Language & Literacy Education, University of British Columbia), Dr. Carmenne Kalyaniwala (ATILF, Université de Lorraine), Nanda Warren (Department of Language & Literacy Education, University of British Columbia)
(Version française)
Projet individuel
Identité professionnelle des apprenants de l’anglais de spécialité (ASP) dans l’enseignement supérieur français (2024 -)
- Etude de cas à méthodes mixtes à l’École Normale Supérieure Paris-Saclay
- Rédaction d’articles en cours
Projets de groupe
IA et compétences rédactionnelles en ASP (2025 -)
- Avec les membres du GT DidASP du GERAS
Exploration de l’impact de l’IA générative sur le désir d’apprendre — dynamique identitaire dans l’usage de l’anglais médié par l’IA (2025 -)
- Avec Anissa Hamza-Jamann et Nicolas Molle (ATILF, Université de Lorraine)
Affordances affectives de l’IA générative dans l’enseignement de l’anglais — étude France-Canada cross-contextuelle (2025 -)
- Avec Anwar Ahmed (Department of Language & Literacy Education, University of British Columbia), Carmenne Kalyaniwala (ATILF, Université de Lorraine), Nanda Warren (Department of Language & Literacy Education, University of British Columbia)