Ongoing projects

(Version anglaise ; version française en bas)

Individual project

Professional Identity of English for Specific Purposes (ESP) Learners in French Higher Education (2024 -)

  • Mixed-method case study at École Normale Supérieure Paris-Saclay

  • Article writing in progress

Group Projects

AI and Writing Skills in ESP (2025 -)

  • With members of GT DidASP – GERAS (Groupe d’Étude et de Recherche en Anglais de Spécialité)

Exploring the Impact of Generative AI on the Desire to Learn – Identity Dynamics in AI-Mediated English Use (2025 -)

  • With Dr. Anissa Hamza-Jamann and Dr. Nicolas Molle (ATILF, Université de Lorraine)

Affective Affordances of Generative AI in English Language Education – France-Canada Cross-Contextual Study (2025 -)

  • With Dr. Anwar Ahmed (Department of Language & Literacy Education, University of British Columbia), Dr. Carmenne Kalyaniwala (ATILF, Université de Lorraine), Nanda Warren (Department of Language & Literacy Education, University of British Columbia)


(Version française)

Projet individuel

Identité professionnelle des apprenants de l’anglais de spécialité (ASP) dans l’enseignement supérieur français (2024 -)

  • Etude de cas à méthodes mixtes à l’École Normale Supérieure Paris-Saclay
  • Rédaction d’articles en cours

Projets de groupe

IA et compétences rédactionnelles en ASP (2025 -)

  • Avec les membres du GT DidASP du GERAS

Exploration de l’impact de l’IA générative sur le désir d’apprendre — dynamique identitaire dans l’usage de l’anglais médié par l’IA (2025 -)

  • Avec Anissa Hamza-Jamann et Nicolas Molle (ATILF, Université de Lorraine)

Affordances affectives de l’IA générative dans l’enseignement de l’anglais — étude France-Canada cross-contextuelle (2025 -)

  • Avec Anwar Ahmed (Department of Language & Literacy Education, University of British Columbia), Carmenne Kalyaniwala (ATILF, Université de Lorraine), Nanda Warren (Department of Language & Literacy Education, University of British Columbia)