(Version anglaise ; version française en bas)
Research areas
English language education and English for Specific Purposes (ESP)
Identity-related questions in English teaching and learning at the higher education level (student, professional, teacher, learner identity, etc.)
Contextual and institutional influences of higher education and the LANSOD system on English teaching and learning
LANSOD as a dynamic space for identity work
Needs analysis
Civilization – Development of Hybrid Identities in the Multicultural Context of Canada
Multifaceted identities:
Individual and collective identities
Ethnic, racial, transnational, and national identities
In-group and out-group identities
Minority and mainstream identities
Impact of multiculturalism (political ideals and demographic reality vs. sociocultural, lived reality) on immigrant identities, with a focus on Korean-Canadian identity
(Version française)
Axes de recherche
Didactique de l’anglais et anglais de spécialité (ASP)
- Questions identitaires en enseignement et en apprentissage de l’anglais au niveau de l’enseignement supérieur (identité étudiant, professionnelle, enseignante, apprenante…)
- Influences contextuelles et institutionnelles de l’enseignement supérieur et du dispositif LANSAD sur l’enseignement et l’apprentissage de l’anglais
- LANSAD comme un espace dynamique de identity work
- Analyse des besoins
Civilisation – développement des identités hybrides dans le contexte multiculturel du Canada
- Identités multifacettes : identités individuelles et collectives / ethnique, raciale, transnationale, et nationale / endo- et exo-groupales / minoritaires et dominantes
- Impact du multiculturalisme (idéaux politiques et réalité démographique vs. réalité vécu socioculturel) sur les identités immigrantes, notamment l’identité Canadienne coréenne